Powered By Blogger

Thursday 27 June 2013

antara percaya dan tak percaya

minggu lepas, masa tgh buat preparation untuk kenduri doa selamat, yang mana ketika saya tgh memotong & mengupas bawang-bawang, mata rasa sangat-sangat pedih dan berair..
haruslah,, bawang memang suka buat orang menangis..


then, tengah2 sedih dan pedih tuh,
makcik saya pun suruh saya basuh kaki..
saya pelik..
yang pedih mata, bukan kaki..
dia kata buat je, sebab ni petua orang tua-tua katanya..
saya tak berapa nak percaya & susah nak percaya..
dalam hati kata, baik jirus terus air dari paip banyak-banyak ke muka.. ye tak..

*********************

tengah hari tadi, masa tengah potong bawang, tiba-tiba mata pedih..
aihh,, sedih lagi ke..hehe
so, kali ni nak try lah praktikkan apa yang makcik cakap hari tuh..
saya pun terus lah ke bilik air untuk basuh kaki.. (tanpa basuh muka atau cuci mata)
n pelik, mata dah tak pedih ..

hurmm,, apa kaitan basuh kaki dan menghilangkan pedih mata sebab potong bawang ye??
ni kebetulan ke atau memang ada kaitan..
atau sebab dah diset dalam minda kata basuh kaki, pedih pun hilang..
musykil~

No comments:

Post a Comment